איך לבחור מתווך?
מרגישים שאתם צריכים ליווי צמוד? השאירו פרטים עכשיו!
ההודעה נשלחה בהצלחה!
תודה רבה שבחרתם ליצור איתי קשר, אחזור אליכם בהקדם האפשרי :)
אירעה שגיאה בשליחת הטופס, אנא נסו מאוחר יותר. כמו כן תוכלו להשיג אותי בפייסבוק, בווטסאפ ובטלפון הנייד!

כבר כמעט עשור שאני נמצא בתחום הנדל"ן ובמהלך עשור זה הספקתי להתמקצע בשלל היבטים שונים בתחום, לרבות שיווק פרויקטים, תחום ההתפתחות העירונית הכולל פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, ניהול פרויקטים בתחום הבנייה וכמובן, בתיווך נדל"ן עצמו, במכירה וקנייה של דירות, בתים ומגורי יוקרה.

ראשית חשוב להבין כי אם היה לכם פחד כלשהו למכור או לרכוש דירה בתקופת הקורונה, אתם יכולים לסלק את הפחד הזה מראשכם. "הרבה אנשים נתפסו לקביעה לא מבוססת שהשנה האחרונה איננה זמן טוב למכור או לקנות נכסים" מספר דימה, "אבל למעשה אני יכול להעיד שעבורי כמתווך נדל"ן זו הייתה תקופת שיא. אני בחודשים האחרונים עובד עם מספר רב של פרויקטים מדי חודש, מוכר וקונה כאחד, ואין מה לחשוש מלהיכנס לשוק הנדל"ן, דווקא בתקופה כזאת".

התקופה האחרונה טובה במיוחד, עבור אלו המתכננים לקנות נכסים. זהו זמן אופטימלי, משום שאנשים שבאמת צריכים למכור ואולי אפילו נואשים למכור, יתפשרו על המחיר המבוקש, וזהו זמן טוב למציאות ולרכישות במחירים נמוכים יותר מהשנים האחרונות. מחיר הגיוני לדירה הוא כזה שמשקף בכל זמן נתון את יכולות השוק, ואין ספק כי יכולות השוק מעט השתנו בתקופה מורכבת זו. עבור אלו שמעוניינים גם למכור וגם לקנות, אין ממה לחשוש: זה הגיון פשוט. מי שמוכר בסכום נמוך יותר מבדרך כלל, גם יקנה בסכום נמוך יותר. אין כאן הפסדים. מה שעובר על השוק יעבור על כולם, לכן הכי משתלם לקנות ולמכור כרגע.

עבודה בלעדית עם מתווך

כיום ישנם 21,000 בעלי רישיון תיווך במדינת ישראל, כאשר 300 מתוכם באזור הקריות. עושר אנשי המקצוע הופך את הבחירה באחד בלבד למורכבת וקשה, אך חשובה מאד. אני מאמין שישנן רק שתי דרכים למכור בית, עם מתווך בבלעדיות, או ללא מתווך כלל. יש לקוחות שרוצים לעבוד במעין מתכונת הסכמה עם כמה מתווכים במקביל, כאשר הסיכום הוא שהראשון שמצליח למכור את הנכס ללקוח שלו, יזכה בעמלה מצד המוכר. מניסיוני, פתרונות כאלה פשוט לא עובדים. מוכר צריך להבין שאם הוא לא רוצה להיות מחויב לאף מתווך, אף מתווך לא יהיה מחויב אליו. וזה גם מאד נוגד את האינטרס של המוכר, משום שהוא מייצר ומעודד תחרות בין המתווכים של מי ימכור את הנכס מהר יותר, ולא מי ימכור את הנכס במחיר הגבוה ביותר, שזה האינטרס המשמעותי.

קצת עורך דין, קצת פסיכולוג ובעיקר – מומחה נדל"ן

אז אחרי שהובהר כי עבודה עם מתווך במסגרת בלעדית היא זו שתניב את התוצאות הטובות ביותר, מספר טיפים לבחירת מתווך מקצועי ומוכשר. מתווך צריך להיות מקצועי ומצליח, ולהוות קצת מכל דבר, קצת עורך דין, קצת פסיכולוג, ובעיקר מומחה בתחום הנדל"ן. הדרך הראשונה לאתר מומחה היא לעקוב אחרי הפעילות שלו ברשתות החברתיות. האם הוא פעיל מאד? האם יש לו מגוון נכסים שונים? האם הוא דואג לפרסם בעקביות את הנכסים או שהוא מעלה רק מודעה אחת בשבוע?. הסתכלו על מגוון הנכסים שיש לו ובדקו האם הוא ממוקד באזור שלכם או בקרייה שלכם. בקשו ממנו לראות עסקאות שהוא ביצע לאחרונה בסביבה שלכם, בקשו מכתבי המלצה. אל תתביישו לשאול אותו מה מייחד אותו על פני המתחרים, והאם הוא יצר תוכנית שיווק ייחודית לנכס שלכם. בקשו שיסביר לכם כיצד הוא עתיד לשקף בפניכם את תהליך המכירה, זכרו שאמינות ושקיפות של מתווך זו מעלה עליונה.

עוד דגש זה לבדוק האם המתווך עובד בתחום במשרה מלאה. מניסיוני, מתווכים שעובדים במשרה אחרת במהלך היום ובתור מתווכים בערב, יגרמו לכך  שתהליך המכירה נפגם והמוכר לא מקבל את השירות המלא שעליו לקבל. לבסוף, שימו לב לתמחור שמציע המתווך לנכס שלכם. מתווך טוב, ידע לכוון אתכם לעבר מחיר שיווק נכון עבור הנכס, כך שמצד אחד הוא לא יהיה גבוה מדי על מנת לא להבריח קונים רציניים, ומצד שני, לא נמוך מדי בכדי לא לפגוע בכם, בתור מוכרי הנכס.